donderdag 28 maart 2013

Hoezo Lente?






EVandaag stond een dagje struinen door het prachtige Zeeuws-Vlaanderen, althans een gedeelte ervan, stel je voor, heel de provincie, Enfin. Ik had eerst mijn wensen verlegd naar een water wat er op Google Maps leuk uit zag, maar in werkelijkheid een ondiepe put was/is. Ik heb natuurlijk wel gepeild en gekeken of er überhaupt wat vis op zat. Na een uurtje op die plas te hebben gevoerd en gestruind hield ik het voor gezien. Ik wilde vis vangen!


En vangen heb ik zeker gedaan, tegen alle verwachtingen in! een beetje penvisser gaat niet on voorbereid op pad. Gisteravond alles klaar gezet, vanochtend een bakje thee gezet voor in de thermos een paar sneetjes brood en hup gaan. In de grote voer emmer heb ik een halve kilo tijgernootspodmix, half pondje van mijn geheime tijgernootmix, verkruimelde tijgernoot boillies (zelf gemaakt), brokken hennip zaad en natuurlijk 3x blik mais.

Als hardware heb ik mijn Daiwa RD1600 met 28e van Berkley Nanofill en een 1,5LBS carbon penhengeltje  van 13ft.

Hieronder een overzicht van verschillende vangsten op deze dag.
Ik heb deze dag 4 x een losser gehad, waarvan 1 hele hele heeeele grote. Ik dacht eerst dat ik een blok beton had gehaakt. Ik liet mijn lijn slap zag ik mijn pen gewoon weg drijven. Ik nog eens aanslaan, en toen. Een bak van een schub kwam naar de oppervlakte, nu ben ik niet zo goed in groottes en gewichten inschatten maar ik denk dat dit monster al gauw richting de 25pond, maar gewicht doet er niet toe bij mij. Enkel en alleen het gevoel. Ik heb nog meer avonturen beleefd sinds Februari maar die komen later op mijn blog te staan. Ow ja en kroes karper zit er ook weer tussen!











 




 
 

4 opmerkingen:

  1. Hey Willem,

    Goed bezig geweest hoor , bij ons is bijna alles weer dicht gevroren in de ochtend en in de middag weer een stuk open gewaaid.

    Hopelijk van de week er weer op uit???

    Groeten Marcel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dikke lippen en gave bekken! Wat een verschil in die vissen. Wel op het zelfde water gevangen? Mooi vissen Willem

    Groeten, Michael

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Marcel: ik hoop van de week er nog wat uit te kunnen trekken.
    Ik ben per ongeluk op dat water gestuit tijdens het struinen. Schijnbaar zat ik direct op de vis, een soort van holding erea. Marcel heb je mijn mailtje nog gehad? Ik zou a.s. Maandag komen maar wegens Pasen e.d. zijn er wat dingen verandert.

    Michael:
    Soms zitten er ok misbaksels bij. Maar over het algemeen vsng ik mooie gave vissen. Ik vind het altijd fijn als ik op maagdelijke wateren kan en mag vissen.
    Zijn de vangsten bij jou ook hoed op het moment ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee helaas kan ik weinig uren maken. Ik zit met een zoon van 3 die veel aandacht krijgt en een zoon van 3 maanden die om de 3 uur een flesje melk krijgt. Mijn tijdzone is even getwist waardoor het vissen even beperkt blijft bij het struinen op internet. Daarom lees ik andere verhalen maar al te graag als het even kan. Succes en groeten

      Verwijderen