vrijdag 19 juli 2013

De revue

Hallo allemaal,

Het is al weer een tijdje geleden dat ik iets van mijzelf heb laten horen. Ik heb het enorm druk gehad met mijn studie en de aanloop naar de zomer is altijd hectisch, althans bij mij dan. Ik ben natuurlijk in mijn vrije uurtjes wel wezen struinen her en der.


 Ik kwam tot de conclusie dat ik mijn visserij moest aanpassen. Niet dat ik te klagen had over de vangsten hoor, maar meer de manier waarop en waarom. Veel stekken zijn wat mij betreft uitgeblust en alles wat er te vangen valt is al in mijn net gekomen heb ik het idee. Ook de lange tochten door Zeeuws-Vlaanderen ben/was ik enigszins beu. Maar het bloed kruipt waar het niet kruipen kan. En heb mijn pijlen gericht op een watertje wat nog verder ligt. Maar goed, even een opsomming van zaken die de revue zijn gepasseerd de afgelopen maanden.


Lekker biggetje!

De revue:
- 1 x penhengel kapot gegooid tijdens het inwerpen. Ik ging met een 1,5 lbs lankhorst-taselaar, systeemvissen op de piepers. Ik gebruikte een inline loodsysteem van 20 gram. Dit is een relatief licht gewicht zou je zeggen. Ik gooide in en de hengel brak op het insteek gedeelte, einde oefening. En ik had nogal zo,n moeite gedaan om een leuk setje bij elkaar te sprokkelen. Ik had 2 lankhorst-taselaars van 1,5 lb met Shakespeare sigma 050 gold eronder met 2800 lijn.

- Talloze malen geblankt op stekken die normaal instant zijn te bevissen met simpel voer.
- 3 x midden in een paai sloot gestaan zonder ook maar iets te vangen.
- legio keren met de korst gevist tussen de planten en wier waarbij elke keer de karper ontkwam door de enorme hopen wier.

En zo gaat men door, dat neemt niet weg dat ik het niet naar mijn zin heb, ow nee helemaal niet. Al doende leert men.

Beetje jammer van de belichting!


Project A:
Ik ben nu bezig met een nieuw project in Axel zelf. Axel heb ik als penvisser altijd vermeden door de K*Tjeugd cultuur aan het water. En dankzij al die vriendelijke Oosterburen die er een zooitje van maken.
Maar ja wat kan je er tegen doen?

Ik ben sinds enkele dagen begonnen met voerplekken aan te leggen met Monstercrab van MartinSB.
Ik heb het idee dat ze hier in het Zeeuwse nog moeten wennen aan Monstercrab. Ik hoor altijd verhalen over dat Scopex en Vismeelbollen het goed zouden doen? Ik heb er niets van gemerkt in elk geval.
Daar waar de rest links gaat ga ik toch proberen langs rechts er te komen, gewoon omdat het kan en mag.

Update van de vangsten zullen spoedig volgen!!!!
Ik heb er heel veel vertrouwen in. Ik ben de afgelopen dagen wezen kijken op mijn stekkie, en dat zag er veel belovend uit. Ik stond wel ff achter mijn oren te krabben toen ik een heuse spiegel zag draaien boven mijn stek. Dit is best bijzonder want in Axel is er naar mijn weten nog nooit spiegel uitgezet?
Maar goed de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Wat ik wel verveld vond is dat de brasem gretig aftrek vond op mijn stek en bijna alles weg gestofzuigd hadden. Vuile slijmjurken!

Karpercommissie:
Binnenkort gaan we van start met jeugdsessies aan het water. MartinSB is natuurlijk weer van de partij als het gaat om voer e.d.
De planning is nog in volle gang. De jeugd- en niet jeugdleden krijgen binnenkort bericht via mail of in de brievenbus. Verslag volgt.



2 opmerkingen:

  1. Hoi Willem,

    Toch weer lekker bezig en een mooie karper! Die foto krijg je mer een fotobewerkingsprogramma nog wel aardig goed hoor. Beter een foto te licht dan te donker! Bij een overbelichte foto blijven de meeste details bewaard.

    Groet, Bjorn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bjorn,

    Dank voor de tip. Ik heb reeds Picasa uitgevonden, echt een geweldig programma al zeg ik het zelf. Daarmee kan je je foto,s vormgeven zoals je zelf wilt. De een zal het uiteraard waarderen en de ander weer niet. Ieder zijn meug toch? Zijn de vangsten bij goed?

    Gr Willem

    BeantwoordenVerwijderen