maandag 27 mei 2013

Karper Infodag

Afgelopen zaterdag was het dan zover. Na weken van voorbereiding was de dag aangebroken. Om 05:00 uur ging de wekker, ik ging zoals afgesproken met een volgeladen auto en aanhangwagen de maten af voor materialen.

Ik wist niet dat er zoveel rotzooi in een auto paste, maar goed ook want ik had absoluut geen zin om nog eens te moeten rijden. Ook de andere jongens hadden een autootje vol met spullen voor deze dag.

De bedoeling van deze dag diende het doel om de (niet)vissende jeugd te motiveren om te gaan vissen. Ook voor alle overige belangstellende was voldoende te zien op het gebied van aas en vis technieken.

Wat vooral aansprak bij de jeugd was het werpen met een boillie pijp en het werpen met een spod hengel. Competitie was geboren en er werd al snel een wedstrijdje gehouden wie het verst kon gooien. Uiteraard moest er ook precies op de zelfde plek worden gegooid als de eerste keer.

De jongen op linkse foto hield een zogenaamde karper vast. Het spel was om het gewicht te raden van de "karper" het gewicht werd dan geraden en vastgelegd op een aanmeldingsformulier waarmee ze  prijzen konden winnen indien het juiste gewicht was geraden.

We hebben voor deze oplossing gekozen i.v.m. de vis veiligheid die bij onze commissie hoog in het vaandel staat.



Het was nog vroeg in de ochtend toen de eerste gegadigden zich al kwam melden om te gaan werpen. o.l.v. een commissie lid kon deze jongen leren werpen met de pijp, wat nog niet gemakkelijk is waar ik ook achter kwam!

Ikzelf ben een fervent penvisser dus zal ik niet zo snel met een werppijp op pad gaan, maar ook deze dag heb ik dingen bijgeleerd. Foto,s heb ik maar niet geplaatst. Best lullig om als commissie lid een meter voor je in het water te gooien.



 Dankzij de hulp van Martin SB konden wij een de jeugd een mooie dag bezorgen m.b.t. aas en voer technieken. Zonder hun hulp zou het evenement niet dat cachet hebben gehad wat we voor ogen hadden. Bedankt Martin SB.

Veel mensen waren nog niet bekend met dit merk en waren laaiend enthousiast. Vooral de Crushies vonden gretig aftrek bij alle belangstellende. Voor alle deelnemers en belangstellende had Martin SB een sample zakje dat men mee kon nemen. Ikzelf vis al geruime tijd met de Crushies. Ik moet zeggen dat ik zonder niet meer op pad ga. Vooral de Enforcedhempseed en de Instant 8 doet het heel erg goed in de Zeeuwse polders.

 Deze jongen was nogal fanatiek en is de hele dag gebleven en heeft alle spelletjes gespeeld en ook nog eens een mooie prijs gewonnen van Martin SB.
Enige tijd later was hij spoorloos, hij bleek thuis zijn hengel te halen want hij wilde naar eigen zeggen lekker gaan pennen.


Deze zeelt kon de Forest Fruits niet weerstaan.
Ik had in de loop van de week wat voerplekken aangemaakt met als resultaat een mooie zeelt en een schubkarper.

Op 8 juni a.s. willen wij met de jeugdleden en niet leden een dag en nacht sessie gaan vissen in Axel. Het programma zal bestaan uit systeemvissen, dus achter de piepers met bbq en alles er op en eraan, en het echte werk. pennvissen, wat ik voor mijn rekening zal nemen.

Ook deze dag hopen wij weer op een mooie dag en veel plezier met de jeugd.





Nog wat foto,s
===========




Geen opmerkingen:

Een reactie posten