zaterdag 13 april 2013

De ijsbaan






De ijsbaan vijver van Axel.











 De ijsbaanvijver is een water gelegen in de bossen van Axel. Ook voor deze put heb je een vergunning nodig van G.O.A. welke af te halen zijn bij http://www.faunalandaxel.nl/ en http://www.cambrinusaxel.nl/
Vroeger was deze baan een onderdeel van een schaatsvereniging. Ik weet echter niet of deze heden ten daagse nog actief is in Axel. Maar voor ons vissers is dat niet erg, wij komen toch wel aan onze trekken.
Wat mij zo aanspreekt aan deze locatie is de rust en de pracht van al dat groen.

Grote tijdens uitzetting vorig jaar.







Grote van nu
Op de put is vorig jaar enkele tientallen kilo,s kruiskarper uitgezet onder toezicht van G.O.A.
Ik heb de vissen gezien toen ze werden uitgezet. Inmiddels zijn ze behoorlijk uitgedijd. Het gaat er zo te zien goed aan toe in het water. De vissen ogen gezond en rond. Ook zwemmen er enkele koi karpers rond heb ik me laten vertellen. Er zitten ook enkele hele mooie karpers op van 10 kilo en meer.
Voor de witvissers is het hier goed vertoeven en zijn er prima plekken voor hun stellage,s.

Ik zelf hang wel eens in een boom om zo zicht te hebben in en op het water. Soms zie je de karper in scholen van onder de bomen heen en weer zwemmen. Dit is best interessant. Hun foerageer plekken zijn zo makkelijk te vinden en te onderscheppen met voer. Maar daar moet je zelf maar achter zien te komen. Het geheim van de smid moet wel een beetje gissen blijven, en ik wil jullie natuurlijk niet het plezier ontnemen om uit een boom te F**kk***n. Nacht vissen is hier nog niet toegestaan. In de toekomst hoop ik hier samen met de commissie verandering in te kunnen veranderen.

Geniet van de rust, neem je rotzooi mee en vergeet niet te ontspannen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten