vrijdag 3 mei 2013

Hoop doet leven.

05:00 uur
Vandaag was ik vrij van dienst, dat betekent pennen natuurlijk. Gelijk slaat de twijfel de avond ervoor toe, hmm, welke stek zal ik eens aandoen? Ik graaf in mijn herrineringen van vorige week, die waren namelijk niet zo goed. Ik had vorige week in totaal 8 uur zitten blanken. Op al mijn stekken was het gewoon dood. Vandaar de twijfel voor vandaag. Vandaar het gezegde: "hoop doet leven."

Ik wist wel waar ik naar toe moest maar ik had geen zin in een rit van 30 minuten, ik wilde eigenlijk dicht bij huis. Het werd toch de rit van 30 minuten richting het Isabella kanaal.

Eenmaal aangekomen eerst even een ronde voeren en daarna terug komen voor de rest van de meuk.





Ik zag in de ochtendschemer al diverse aas bellen en wervelingen in het water, K.A.R.P.E.R.!!! MET CAPITAL "K"

Het vertrouwen steeg van 60% naar de volle 110%. Hebbes die kippen. Bassie gaat vangen vandaag!
Eerst ff een bakkie troost en een peuk. hmm heerlijk wakker worden aan de waterkant. De koekoek die koekkert wat af in de verte. En een of andere pauw op een boerenerf laat ook van zich horen.

Rustig kijk ik om me heen en zie hoe de wereld wakker wordt uit haar slaap. Tot ik abrupt wakker wordt geschud door een dikke schub die uit het water sprong, vlakbij een omgevallen boom. Ik kan helaas niet dichtbij de boom vissen omdat ik het verloop niet in kan schatten en op mijn pennetjes ben ik zuinig!
Omgevallen boom

Ik zie steeds meer activiteit bij de boom, de een na de ander komt stampij maken. Ik zit met mijn ziel onder mijn armen en vraag mezelf af hoe ik dit een aan ga pakken?

Als Bassie niet naar de berg komt, dan komt de berg wel naar Bassie. Ik heb een voerspoor gemaakt vanaf de boom mijn kant op. Een beetje mais, hennep en Crushies van Martin SB.

Ik denk dat het mij gelukt is om ze te pakken. Ik heb er immers 2 verspeeld en 2 gehaakt nabij de boom.








De eerste schub liet niet lang op zich wachten,  hij/zij had zeker erg veel zin in Crushies. Ik had nog nooit eerder met deze Crushies gepend. Ik moet zeggen dat ze erg lekker gaan en doen het instant zeer goed.
Ik heb vandaag de Monstercrab gebruikt aan de hair en als lokkertje, hmmmm.
1e gegadigden


Mijn fotografeer kunsten laten te wensen over. Ik heb nog steeds geen fatsoenlijk statief en moet gebruik maken van wat ik op dat moment aan tassen en verhogingen heb, ooit heb ik een mooi setje ( postcodeloterij misschien?)

Tevens was het nog erg donker, ik heb hier gebruik gemaakt van de flitser. Ik zag dat mijn diafragma verkeerd was ingesteld. K.U.T. DAAAAG  MOOIE FOTO!



Ik dacht dat gaat Bassie, ( foenetisch voor Willem),  niet nog eens gebeuren. Ik had het verkeerde programmatje gekozen. Maar gelukkig was de volgende foto raak!


Gelijk ook even de voorkant op de gevoelige plaat vastgelegd. Ik heb deze heerlijk mogen drillen, hij/zij gaf zeker niet snel op. Heerlijk dat ze weer lekker vechten nu de temperatuur stijgt.
Perfect in de onderlip gehaakt

Onder tussen was de zon al in vol ornaat aan het schijnen. De natuur ontwaakt en helaas ook alle overige mensen. Over hoor je bedrijvigheid, vooral landbouwvoertuigen, erg irritant al zeg ik het zelf, niet ten aanzien van de boeren, nee die doen hartstikke goed werk. Echter die rammelbakken van hun mogen wel eens gekeurd worden het aantal decibellen. Je denkt dat ze al redelijk dicht bij zijn, zie je zo,n klein trekkertje in de verte rijden. Het lijkt wel of tie opstijgt zo,n klere herrie dat tie dingen maken. Efin, terug naar de vangsten. Ik heb er helaas 2 gelost. Ik denk weer een kwestie van te vroeg aanslaan. In het voorjaar lijken ze voorzichtiger te zijn.





Drill van een schub
Zie je wel dat mannen kunnen multitasken! Ik maak een foto, drill de karper af en rook er ook nog gelijk een peuk bij. Is dat even mooi. Ja WADDDUH!


Deze lang gebouwde schub kwam enige tijd later vragen om een paar Crushies, die heeft hij ook gehad ook. Deze zat vol met kuit. Ik heb de karper voorzichtig terug gezet want ze moet voor nakomelingen zorgen. Gaat heen en vermenigvuldig uzelf ter ere van uhhhhh..... ONS, juist!







FF nog een final pose!





Ik ben blij met het lekkere weer en van mij mag het zo lekker blijven. Ik wens een iedereen veel vis en vang plezier en vergeet vooral niet te ontspannen. Bedankt voor het lezen van dit bericht. groetjes en tot de volgende zitting.
Hopelijk in Vlaardingen waar ik met Marcel op spiegelkarper ga pennen, hier in zeeland kennen ze geen spiegelkarper op de boerensloten. Hier zitten nog de echte onvervalste polderkarpers. 

                                                                 

2 opmerkingen:

  1. Prachtige vissen weer Willem. Een statief hoeft niet duur te zijn. Ik gebruik sinds december deze voor nog geen 10 euro. Topding:
    http://www.kamera-express.nl/product/falcon-eyes-aluminium-statief-kop-ft-1120-h110-cm/#ProductTabsAnchor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Willem,

    Mooie polderschubben man. Een statief is bijna onmisbaar voor het zelf maken van karperfoto's! Ik ben ook geen fotograaf hoor maar zorg overdag dat je het kleinste diafragma op je camera instelt! Dan neb je meestal de vis en jezelf scherp op de foto. Zet anders eerst een tas of iets anders op de plek waar je je foto wilt gaan maken. Stel scherp op de tas en ga dan voor de tas zitten met de karper.

    Groet, Björn.

    BeantwoordenVerwijderen