zondag 5 mei 2013

Op jacht naar spiegels

Mijn eerste spiegel!
Vandaag om 07:00 uur uit bed gerold om om 09:15 uur in Vlaardingen bij Marcel te zijn. We hadden deze dag afgesproken om te gaan pennen.



De weergoden waren ons deze dag gunstig gestemd. De temperatuur liep al snel hoog op tot boven de 20 graden. Het gevolg hiervan was dat er op menig plek de paai was toegeslagen, wat natuurlijk een heel mooi schouwspel opleverde. De mensen die in het park liepen konden er niet omheen. Het hele gebeuren trok veel aandacht.
En ook die van Marcel en mij. Marcel was zo goed om s'ochtends al voerplekken aan te maken. Scheelt voor ons weer vistijd natuurlijk. Ik moest wel wennen aan de dieptes, op veel plekken was het niet dieper dan 70 centimeter. Ik heb in Zeeland ook zo mijn stekken die ongeveer die diepte hebben, maar over het algemeen zit ik toch al snel op anderhalve meter tot 2 meter op mijn favo stekken.

Marcel met een dikke spiegel
Marcel was de eerste die van wal stak met deze mooie dikke spiegel. Net daarvoor had ik al een schub geprikt. Marcel kent alle leuke stekken op zijn water dus je moet je in dat geval als een gast opstellen en gebruik maken van zijn kennis. Her en der zaten al wat vissertjes te genieten van het mooie weer. Wij ook!

Na enige tijd zijn we gaan verkassen naar wat ik een siervijver noem. Het was een mooie vijver midden in een woonwijk met her en der wat overhangende bomen. Ikzelf mijd altijd zulke plekken vanwege mijn pech met takken e.d. ook hier was het niet anders. De ene dikke tak na de ander. Maar ja, gelukkig wist Marcel nog een hele mooie spiegel te haken. Ik was er stiekem een beetje jaloers op. Maar eerlijk is eerlijk, het is werkelijk een plaatje, Hulde!
Werkelijk een plaatje (de karper)
De maestro, Marcel, ving deze eye catcher  met de vlok. Ik zelf ben niet zo bekend met de vlok, maar door dat ik Marcel meerdere malen een dikke bak zag boven trekken ben ik overtuigd.

Pennen is geen rocketscience, maar je moet soms gewoon je oude "vertrouwde" gewoontes durven loslaten.

Ik ben tot de conclusie gekomen vandaag dat dergelijke stadswateren gewoon een andere aanpak vragen dan dat ik gewend ben. Des al niet te min was het een heel erg leerzame dag voor mij.


Deze  mooie schub kwam aan het eind van de middag mijn haak inspecteren. Marcel had onder het kantje wat voor gevoerd en dat heeft geresulteerd in een geweldige dril.

Ik ga zeker nog eens terug komen als de paai voorbij is en het hopelijk een graadje of 5 minder warm is.

T'was wel een k*t eind rijden maar t'was het meer dan waard.


                               Marcel, Bedankt!

5 opmerkingen:

  1. Leuk kerel. Even rijden maar wel een wereld van verschil tegen komen. Die vlok...killer! Gefeliciteerd met de spiegel. Als je nog eens in de buurt ben, kan je die reis nog wat langer maken. Dan kom je maar eens in Zoetermeer vissen. Uitnodiging staat. Groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Michael,

    Voor een goed gesprek, een lekker bakkie koffie en wat mooie stekken is mij geen rit te ver.
    Lijkt me zeker leuk een keer bij jou te mogen komen pennen.
    Bedankt voor de leuke reactie.

    Gr. Willem

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ver komt is lekker Willem! Jullie hebben allebei toch een paar mooie karpers kunnen vangen en ook nog met prachtig mooi weer. Lekker gevist heren.

    Groet, Björn

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Willem,

    Het was een mooie dag met mooie vangsten en je weet het je bent altijd welkom.
    Misschien moeten we samen eens op de uitnodiging van Michael ingaan , ik wil ook wel eens een dag struinen in Zoetermeer!!!

    Groeten Mars

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey Mars,

    Dat moeten we zeker eens gaan doen!
    Lijkt me leuk. Moeten we ff kijken wanneer het beste uitkomt. Ook qua reistijd

    BeantwoordenVerwijderen