dinsdag 19 februari 2013

struintasje

Militaire ransel
Toen ik ergens vorig jaar verzeild raakte op Sensorvision van Thomas Lont, zag ik dat er een ransel werdt/word gebruikt om te struinen.



Ik heb zelf nog een 40 liter grabbag (rugzak) uit mijn diensttijd bij het 42 blj ( painfbat) uit Oirschot. Ik herken dus een goed stukje pgu/psu als ikdit zie, zo,n ransel is dus zo,n goed stukje psu wat lang is gebruikt bij de Kl (koninklijkelandmacht) efin, mijn rugzakje had zijn beste tijd gehad, uitzending en Curacao overleefd. Hoogtijd voor iets anders, ik ging kijken naar tassen van het merk Fox e.d. maar alleen al van de prijs trekken de schubben krom, het moet tenslotte hobby blijven, niets ten aanzien van het merk of zo, maar toch. Ik heb dus nu een ranseltje op de kop getikt voor een zacht prijsje. Ik kon ruiken dat deze minimaal 40 jaar in een pluba (plunjebaal) heeft gelegen.
Vandaag binnen gekregen via de post, en ik moest gelijk terug denken aan wat Thomas Lont schreef over de ransel. Ik heb gelijk de tas omgetoverd en met een naaifornatuurtje, uit het leger! Op maat gemaakt. Mijn oude canvas broeksriem dient wederom een hoger doel. Bedankt voor de inspiratie Thomas!




Inhoud















In deze tas zitten de volgende standaard zaken.
- thermosfles ( KL verstrekt)
- opvouwbare waskom ( ook KL verstrekt) hier kan je je voertje in klaarmaken.
- standaard mais in blik, katten brokken, droogvoer en pellets.
- verrekijker 8x21
- foto camera
- doosje met klein materiaal  zoals pennen, stopper, haakjes e.d.
- map met vergunningen en aanteken materiaal (altijd op de man hebben! )
- zonne hoedje
- molentje
- petzl lampje ( kan je op je hoofd zetten)
- onthaakmat onder de klep


Geen opmerkingen:

Een reactie posten