donderdag 21 februari 2013

zandwinputten Axel


Brrrr....koud!
Gisteravond hebben wij van G.O.A. een bijeenkomst gehad omdat wij een karper commissie willen oprichten binnen de bestaande vereniging, hoe en wat over dit plan volgt in een ander bericht, Een van de leden in deze commissie, Tommy, had een boekje met mooie vangsten bij, spiegeltjes en schubjes van aanzienlijke groottes, ik was gelijk geinteresseerd. De volgende vraag was, waar heb je deze gevangen, zijn antwoord was, op de zandwinputten. Ik wist wel dat het een bepaald karper bestand heeft, maar dat er zulke bakbeesten in grote getallen rondzwierven, dat wist ik niet. Bij thuis komst een plan gesmeed. Gelijk begonnen met duivenvoer te koken wat als 30 uur in de week had gestaan.



Pannetje met geweekt duivenvoer
Vanochtend om 10 uur wezen voeren op verschillende stekken op deze put. Ik heb eerst wat voerbollen gemaakt en deze samen compact op plekken gevoerd. Het is heerlijk weer en de zon staat hoog aan de hemel, een beetje koud maar wel lekker.


Ik heb in totaal 3 stekken aangevoerd, ik laat ze tot een uur of 3 tot 4 met rust en ga dan vanmiddag terug om ze om de 20 minuten te bevissen met de pen, ik weet dat dit water vaak wordt bevist met de boilie, hopelijk door breek ik dit d.m.v. mijn voertje. Ik heb best goede hoop om wat te kunnen vangen vandaag. Ik heb al wat beweging gezien langs de kanten, ik pakte gelijk mijn verre kijkertje, en ja hoor, mooie ruggen en staarten gespot. Maar ja of je dan ook wat vangt is een 2e. 

Voerballen
Om meerdere lagen in het water te bereiken heb ik aan het water wat voer ballen gerold. Het droog voer is eerst door de zeef gegaan om het wat luchtiger te maken. In de ballen heb het volgende in gedaan.
- droog voer van Mondial Super Big
- katten brokken
- pellets
- klein blikje mais met vocht.
Hopelijk werkt het als een magneet, ik weet dat witvis dit ook lust, maar het schijnt dat op de put waarop ik vis weinig tot geen brasem zit, wat voor mij natuurlijk goed uit komt.


Grote put
















======================================================================== de beloofde update n.a.v. bovenstaand bericht.

Ik ben rond 15: 00 uur terug gekomen met mijn spullen om eens na te gaan wat voor geheimen deze put herbergt. Ik moet u helaas teleur stellen, deze keer geen mooie foto van een spiegel of een schub. De geheimen blijven vooralsnog geheim.


Ach, soms heb je geluk en soms niet. Of kan je geluk afdwingen? Ja voorbereidingen kan treffen, onderzoek doen. Ik moet ook zeggen dat ik het water niet ken, dus ja, waar begin je dan. Je zoekt plekken waarvan jij denkt dat ze er zitten omdat die plekken aan bepaalde eisen voldoen waaraan jij denk. Hmmmm raar. Soms zitten ze juist op plekken waar je het niet verwacht, dat maakt het ook allemaal zo leuk en spannend. Misschien had ik toch maar moeten kiezen voor een vertrouwd stek. Je weet dan immers de diepte en waar je ongeveer moet zoeken. Ach ja, ik geloof soms nog in toeval. Beetje naïef misschien? Ik heb wel een leerzame dag gehad.

Tot de volgende ontmoeting!

Willem den Deurwaarder.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten