maandag 25 februari 2013

zelfbouw materialen doos

Oude tekendoos
Voorheen maakte ik gebruik van veel te grote plastic tackleboxen, ik nam al snel veel en veel te veel mee.
Alles begon te rammelen in je tas, wat vervolgens weer geluid maakte aan het water. Irritant dus!

Ik ging dus weer op zo,n ei zitten broedden. Ik wist dat ik een doos van hout wilde hebben, hout vind ik wel passen bij het vissen op karper. De grootte had ik ook al in m,n hoofd en wat voor kleur, op naar de Gamma dan maar. Ik vertel je alvast op voorhand dat je het op je buik kan schrijven, niets van dat soort spullen. Jammer!!! Ik wist dat mijn schoonvader in zijn werkplaats, op een plankje, zo een doosje had staan. Hier zaten wat moertjes e.d. in. Uiteindelijk een deal gesloten, hij kreeg een plastic doosje en ik zijn houten tekendoos. Joeppieee! En dan, ik wil mijn pennen beschermen en alles moet verzonken liggen. Ik dacht gelijk aan van dat schuim wat je wel eens ziet bij van die gereedschapskoffers. Ik weer terug naar de Gamma. Met het zelfde resultaat keerde ik terug naar huis. Onderweg bedacht ik mezelf dat wij in Axel nog zo,n winkel je hebben waar je alles kan halen waar je normaal niet aan zou denken, een oude doe het zelf zaak/ hobby winkel.
Ik trof daar van die zit matjes aan van €1,-
Creatief hoor!
Kind kan de was doen, en gelijk wat hobbylijm meegenomen en kon ik thuis beginnen. Voorts had ik het doosje ontdaan van zijn "tekendoos" logo en ontdaan van zijn blanke lak laag. Daarna alles gescheurd en op nieuw gelakt. Toen kreeg ik de ingeving om ff de creabea uit te hangen om vervolgens uit de losse pols een karper te schilderen, smaken verschillen, de een zal afschuwelijk vinden en de ander zal het aardig vinden. Ik ben er in ieder geval content mee. Ik hoop dat het doosje nog jaren mee mag gaan op al mijn pen avonturen.

2 opmerkingen:

  1. Lekker met je hobby bezig Willem. Penvissers houden wel van een beetje knutselen. We hebben weer genoeg binnen gezeten. Op naar de waterkant :)

    Groet, Björn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Bjorn,

    Ik ben nu wel klaar met dat geknutsel en verzamelen.
    Heb mijn uitrusting voor van het jaar klaar.
    Op naar de waterkant. Het kriebelt enorm.

    Gr. Willem

    BeantwoordenVerwijderen